Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Tietokone ongelmaa

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Tietokone ongelmaa Empty Tietokone ongelmaa Ke 15 Toukokuu 2013 - 4:48

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

Minulla on kannettava jossa on

4GB RAM muistia
Intel P6100 prosessori joka on tuplaydin mutta vain 2 GHz
Näytönohjain on ATI Mobility Radeon HD 5650 ja tässä koneessa sillä on 1GB omaa muistia

Ongelma on koneen ylikuumeneminen, tiedän että syy saattaa olla pölyssä jne mutta olen koittanut koneen pitää puhtaana ulkoa käsin pitämällä koneen allaolevan tilan pölyttömänä.
Olen ratkaissut ongelmaa rajoittamalla koneen suoritinkäytön 100%:ista 0%:iin. Onko ratkaisu oikea vai kuumeenko kone entistä pahemmin siksi että sen käytössä oleva teho putoaa reilusti. Pitisikö minun antaa koneelle maksimiteho kaikissa kohdissa joita pystyy muuttamaan?

Taikka sitten jos avaan koneen ruuvit ja irrotan pohjan ja puhallan pölyt pois. Onko tämä miten järkevä ratkaisu jos semmoiseen ryhdyn. Entä onko joku täällä avannut kannettavia?

Uusi kone voi tulla kysymykseen jos on ehdottaa hyvää ja tehokasta mutta silti kohtuuhintaista (mahdoton yhtälö?) kannettavaa. Pöytäkone ei mahdu mulle mihinkään tällä hetkellä. Uusi kone on siltikin VIIMEINEN ratkaisu Wink

2Tietokone ongelmaa Empty Vs: Tietokone ongelmaa Ke 15 Toukokuu 2013 - 7:38

Omru

Kannattaa varmaan kokeilla sitä pölyjen puhaltamista jos auttaisi.. Jollain painepuhaltimella (jos semmonen löytyy) vois saada aika helposti jostain reijästä, jos ei jaksa pohjaa irrottaa. Smile

3Tietokone ongelmaa Empty Vs: Tietokone ongelmaa Ke 15 Toukokuu 2013 - 9:10

Tortoise

Tortoise

Joo, pölyt kannattaa ehdottomasti puhdistaa jos niitä on paljon. Toimiiko muuten koneen tuuletin hyvin?

4Tietokone ongelmaa Empty Vs: Tietokone ongelmaa Ke 15 Toukokuu 2013 - 23:16

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

Joo, se kone taisi sanoa sopimuksen irti nyt kokonaan. Ei enää käynnisty vaan hetken raksuttamisen jälkeen tulee bluescreen ja kaatuu siihen. Uudelleen asennukset ja vikasietotilat jää jumiin, samoin käynnistyksen korjaus. Toimi aivan hyvin kun kirjotin kysymyksen scratch

Oisko tämmönen hyvä: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=1004178&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=3154927

5Tietokone ongelmaa Empty Vs: Tietokone ongelmaa To 16 Toukokuu 2013 - 1:54

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

Onko tietoa miten kauan se käynnistyksen korjaus pitäisi kestää. Mulla se etsi virheitä yli puolituntia eikä mitään tapahdu, eli valot ei vilku kovalevy kuvakkeen kohdalla kannettavan reunassa vaan on ihan "jäätynyt". Peruuta nappia se anto painaa ja kysyy onko varma jne. sen jälkeen kun on siihen vastannut niin jää jumiin (ainakin luulen niin) koska mitään ei tapahdu.

Voisko vika olla ihan siinä että konetta on vaan käytetty liikaa ja sen pitää antaa olla pari päivää? Kone saattaa hyvinkin olla "ylirasittunut" kun on ollut auringossa ja korkeissa lämpötiloissa päällä paljon... Jos se saa olla rauhassa niin ehkä alkaa toimimaan.

Lueskelin nettiä tässä ja teen nämä:

Koitan kotona palauttaa BIOS:in alkuperäisiin asetuksiin
Irroitan kaikki usb laitteet
Annan se käynnistyksen korjauksen pyöriä vaikka koko illan jos se kuitenkin jotain tekee.

PS. Pystyn kyllä lukemaan puhelimella vastauksia täältä mutten pysty sillä järkevästi vastaamaan. Eli vastata kannataa silti vaikken itse vastaa koska luen silti.

6Tietokone ongelmaa Empty Vs: Tietokone ongelmaa To 16 Toukokuu 2013 - 3:21

Tortoise

Tortoise

Kyllä tuo vaikuttaa ihan hyvältä, mutta Nvidia näytönohjain olisi varmaan parempi pelaamiseen.

OMSI ei tällä hetkellä tue Windows 8:sia, joten ei niin täydellisesti tällä hetkellä toimi sillä, mutta uskon, että OMSI 2:ssa toimii paremmin. (välillä saattaa tulla jotain pieniä pätkäisyjä)

7Tietokone ongelmaa Empty Vs: Tietokone ongelmaa To 16 Toukokuu 2013 - 3:31

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

Win 7;alla olevia on tosiaan vaikea löytää mistään, olisivat halvempiakin. Jos en saa konetta toimimaan niin tuo on sitten hyvä ehdokas. Nvidialla olevia en löytänyt...

Huonoa konetta ei viittii ostaa kun siitä on sitten heikosti iloa silloin kun haluaa välillä jotain pelailla.

Mutta palailen huomenna jollen saa kotona olevaa konetta nyt toimimaan, käyn puhelimella lukemassa silti mutta Nokia 113 ei ole paras vastaamiseen joten...

8Tietokone ongelmaa Empty Vs: Tietokone ongelmaa To 16 Toukokuu 2013 - 3:34

Tortoise

Tortoise

Kannattaa ostaa kerralla hyvä, koska huono kone menee helpommin rikki ja joudut ostamaan lyhyemmällä aikavälillä taas uuden, joilloin tulee kannattavammaksi ostaa kerralla ehkä vähän kalliimpi, mutta parempi kone.

9Tietokone ongelmaa Empty Vs: Tietokone ongelmaa Pe 17 Toukokuu 2013 - 1:06

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

Taidan pitää vähän tietokone taukoa ja ostan tablet tietokoneen. OMSI ja ETS2 siis jää pois jos tuo tietokone ei nyt ala toimimaan yht-äkkiä.

Pelaan kuukaudessa tai kahdessa ehkä puolituntia yhteensä, niin tietokone pelaamiseen on varsin huonohko sijoitus Laughing Tablet riittää mulle sillä saan tehtyä kaiken mitä pitää saada tehtyä + netin selaus.

10Tietokone ongelmaa Empty Vs: Tietokone ongelmaa Pe 17 Toukokuu 2013 - 4:01

Tortoise

Tortoise

Minkä tabletin aiot ostaa?

11Tietokone ongelmaa Empty Vs: Tietokone ongelmaa Su 19 Toukokuu 2013 - 9:06

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

Ostin Samsung galaxy tab 2 (10.1) laitteen. Valtava opettelu edessä kosketusnäytön kanssa Laughing

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa