Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Minkä koneen kannattaa ostaa?

4 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Minkä koneen kannattaa ostaa? Ti 29 Loka 2013 - 8:28

Valtteri

Valtteri

Hei tietääkö joku tietokonetta eli läppäriä jossa olisi 3,0 GHz Prossu ja merkit tulisi olemaan asus, acer ja toshiba Hinta 500-700 Question 

2Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Ti 29 Loka 2013 - 8:42

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

Tiedän.

Tosin on HP, http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/HP15E073SO/hp-pavilion-15-15-6-kannettava-musta

Acerin vastaavassa koneessa ei ole CD-ROM asemaa ja on naurettavan litteä.

3Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Ti 29 Loka 2013 - 8:46

Valtteri

Valtteri

Juu mutta tuo HP kestää muutaman vuoden vaan heti kun takuu loppuu. Minulla on kokemusta..

4Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Ti 29 Loka 2013 - 8:52

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

Valtteri kirjoitti:Juu mutta tuo HP kestää muutaman vuoden vaan heti kun takuu loppuu. Minulla on kokemusta..
Toivotaan ettei niin käy koska minulla on juuri tuo kone. HP pöytäkoneeni (ei kannettava vaan perinteinen isolla kotelolla erillisellä näytöllä jne) kesti 5 vuotta ilman mitään ongelmaa, piti vaan vaihtaa kun osat vanheni niin paljon. Sen jälkeen minulla oli Acerin kannettava kone joka ylikuumeni jatkuvastu uudesta saakka ja haisi palaneelta sekä viimesen vuoden toimi miten sattuu joskus ei ollenkaan. Sitten ostin tämän.

Tuossahan siis on 3,4Ghz prosessori periaatteessa. Mutta jos kone kuumenee liikaa niin se laskee sen maksimin 2,9:Ghz:iin kunnes kone viilenee. Suositan kannettavan kanssa muutenkin tuuletusalustaa.

RAM muistia 8 gigaa, kovalevy 1000Gt, näytönohjaimella 1Gb omaa muistia + sitten prosessorissa on lisänä integroitu näytönohjain eli periaateessa on kaksi näytönohjianta joista toinen on itsenäinen omalla muistilla ja toinen integroitu.

5Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Ti 29 Loka 2013 - 8:55

Valtteri

Valtteri

Mun kone kesti 2 vuotta sillon hajos kun takuu loppu ja kone ostettiin 2009.

6Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Ti 29 Loka 2013 - 9:11

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

Se riippuu paljon siitäkin miten hyvin sitä konetta pitää. Jos pitää sitä aina pöydällä ja vielä tuuletusalustan päällä jolloin ei kuumene ja pöly pysyy aika hyvin poissa niin kyllä se kone silloin kestää.

Ei se kestä huolimatonta kohtelua kun on vain ohut muovikuori osien suojana ja sekin mahdolisesti antaa vähän periksi. Yksi osuma ja heti voi käyttöikä lyhentyä jos pahaan kohtaan osuu, ja sitten osat ei tykkää kuumentumisesta myöskään.

Eli pitää vähän katsoa mitä sillä konella tekee. Jos ylikuumenee niin sammuttaa mahdolliset pelit ja muut ja vaikka koko koneen hetkeksi. Sitten pitää sitä vaikka pöydällä aina niin tuuletus toimii eikä saa osumia mihinkään, huolehtii pölyt pois jne.

7Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Ti 29 Loka 2013 - 9:31

Valtteri

Valtteri

Juu ostan kuitenkin tuon koneen! Very Happy Hehe tuo oli jo ajatuksissa mutta ajattein vaan kysyä! Laughing 

8Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Ti 29 Loka 2013 - 10:17

Tortoise

Tortoise

HP:n koneethan on parhaimpia. Itsellänikin oli yks läppäri joku 5 vuotta, toimiihan se vieläkin, mutta ei tietenkään enää niin nopeasti.

9Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Su 10 Marras 2013 - 13:03

HJALMAR

HJALMAR

Heh aika erikoista käsistystä näkyy olevan tietokoneista täällä. Very Happy  Jo tuo alkuun mainittu 3ghz prosessoritaajuus on sinänsä huvittava sillä se ei välttämättä kerro mitään prosessoriyksikön todellisesta tehokkuudesta. Moderni 4 tai 6 ytiminen 2 ghz prosessori on moninkertaisesti tehokkaampi kuin jokin antiikkinen pentium sarjan yksi ytiminen 3 ghz prosessori.

Toinen asia mitä haluaisin kommentoida on nuo HP:n tietokoneet ylipäätänsä. Sen jälkeen kun Hewlett Packard sääti yt neuvottelujensa jälkeen joskus muutama vuosi sitten säästötoimenpiteistä on uudemmat tietokoneet kärsineet mittavasti ja sittemmin HP on päättänyt ajaa alas koko mikrotietokonetuotantonsa. Mediassa onkin paljastunut tapauksia, joissa asiakkaat ovat reklamoineet tehtaalta tulleista viallisista tai vikaherkistä HP kannettavista tai näytöistä.

10Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Su 10 Marras 2013 - 13:10

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

En ole kuullutkaan... Harmi jos asia noin on. OMSI:in kanssa tosiaan 2 ydintä on maksimi eli kun tämän pääosin siihen käyttöön ostin niin sopii parhaiten. Kaksi ydintä tässä pitäisi tietojen mukaan olla, 2 ydintä ja 2 loogista suoritinta näyttää. Molempien käyrä myös eroaa toisistaan eli kaksi itsenäistä osaa on.

Ihan hyvin on toiminut ja olen ihan tyytyväinen (vielä) OMSI toimii oikein hienosti ja sujuvasti, muuta raskasta tämän tartteekkaan minun käytössä oikeastaan pyörittää.

11Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Su 10 Marras 2013 - 13:38

HJALMAR

HJALMAR

Niin no kaikki on suhteellista. Minulla on pöytäkoneella 300 e maksava prosessori missä on 4 ydintä, jokainen 4,7 ghz taajuudella. Silti kun pelaan vaikkapa Hampuri lisäosaa Omsilla maksimiasetuksilla tippuu ruudunpäivitysväli välillä johonkin 16-20 kehykseen sekunnissa. Mutta sitten jos pelaan vaikkapa grundorfia samoillla asetuksilla piirtää näytönohjaimeni noin 200 kehystä sekunnissa. Tai yrittää mutta näyttöni on 60 Hrz virkistystaajuudella joten tuosta jää se noin 160 framea "yli". Laughing 

Asian opetus onkin tässä, että kannattaa ostaa tarkoitukseen sopiva tietokone, eikä perustaa ostopäätöstä vain siihen, että siitä löytyy 3 ghz prosessori. Minunkin prosessorissa on integroitu näytönohjain, mutta jos irrottaisin kuvaa piirätävän GTX 760 näytönohjaimeni kärsisi suorituskyky mittavasti.

12Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Su 10 Marras 2013 - 13:54

Potsie

Potsie
Valvoja
Valvoja

Minulla on hiukan heikko tuo tarkka tietämys siitä miten nuo toimivat. Siinä käsityksessä kyllä olen että useampi ydin on nykyään se mihin pitää tähdätä. Mutta vanhat pelit eivät osaa montaa ydintä käyttää, ja ne on rakennettu sillä ajatuksella että prosessorit tulevat entistä nopeammaksi, eikä että ydinten määrää kasvatetaan. Vanhoja pelejä mulla pääosin on. Tämä on omaan käyttööni varmaan paras niistä mitä sillä hetkellä kohtuuhintaan sain.

Minulla ei vaan ole intoa ostaa pöytäkonetta vaan kannettava piisaa ihan hyvin mutta se rajoittaa jonkinverran sitä mitä osia sisältävän koneen saa. Pitää joskus ostaa semmonen missä on useamman ytimen prosessori, jos löytyy semmonen jossa myös teho lukema on kohtuullinen. Lämmöntuotto vaan alkaa aina olemaan ongelma jos on tehokkaita osia. Minulla se pelaaminen on noin tunti viikossa OMSI ajelua aina ei sitäkään. Isoa kallista pöytäkonetta en sitä varten osta.

Ihan hyvältä kuitenkin paperilla kuulostaa 8GB ram muisti, 1GB erillinen näytönohjain integroiudun lisäksi ja 2,9 - 3,4GHz prosessori kahdella ytimellä. Riittää satunnaiseen virtuaali bussiajeluun hyvin. FPS lukemia en edes katso kun minulle riittää ettei se nyi (nyi = lagaa minun kielessä Laughing )niin että sen huomaisin tai jää latamaan maisemaa kuin puolen sekunnin ajaksi ehkä joskus harvoin edes Hamburgissa.

13Minkä koneen kannattaa ostaa? Empty Vs: Minkä koneen kannattaa ostaa? Su 10 Marras 2013 - 14:06

HJALMAR

HJALMAR

Tässä onkin kysymyksessä juuri tarkoitukseen sopiva tietokone teillä arvon Potsie. cheers 

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa